Follows
Extra informatie

 

Bianca Visser

Spirit of Yoga is opgericht door docente Bianca Visser. Ruim 12 jaar geleden kwam zij voor het eerst in aanraking met yoga. Ze kampte met klachten zoals rug- en nekproblemen, maar voelde bij de allereerste yogales al verbetering. Het effect van yoga op haar lichaam en geest was groot.

Bianca besloot de opleiding Astanga Power Yoga te gaan volgen bij het Dasra Centre in Montfoort. In 2006 begon ze met het geven van pilates- en yogales bij verschillende scholen en healthcentra in Apeldoorn en Zutphen. Tijdens de intensieve opleiding Raga Yoga, die ze in 2008 afrondde, kreeg ze les van de zeer ervaren docent R. Boodt. Ook volgde ze de volgende trainingen en workshops:

  • Meditatie-coaching opleiding @Ryokan
  • Anasura Yoga module-opleiding van Jayendra Hanley
  • module-opleiding Sarah Powers @yogamoves
  • Vinyasa Astanga opleiding-module van Hilary Menting
  • Tibetaanse hartyoga opleiding-module van de zeer te respecteren leraar Karl Straub
  • Hot-yoga opleiding-module Yogamoves Utrecht
  • Kinderyoga opleiding-module van Regien Kos

Deze ervaren en gedreven docenten hebben Bianca veel bijgebracht. Na enkele jaren lesgeven voor verschillende sportscholen, gezondheidscentra en stichtingen besloot ze dan ook haar eigen yogastudio te openen in 2009.

Inmiddels is de studio van Spirit of Yoga gevestigd in een mooie nieuwe locatie aan de Asselsestraat in Apeldoorn. Deze ruime studio biedt leden de mogelijkheid om te komen wanneer hen dat uitkomt. Opgeven voor de lessen is niet nodig.

 

Melissa van Zon Cunningham

 

In 2011 begon Melissa met het uitoefenen van yogahoudingen in de ochtend, wat haar zo goed beviel dat ze haar yogasessie in de ochtend graag verder wilde uitbreiden. In eerste instantie wist ze niet zo goed hoe, tot ze een jaar later bij Spirit of Yoga terecht kwam. Hier volgde ze met heel veel plezier diverse yogalessen en daarnaast verdiepte ze zich onder begeleiding van Bianca Visser steeds meer in de yogafilosofie. Haar enthousiasme bleef groeien en in 2015 volgde ze bij Peggy Schollaert (Eclectica) haar eerste yogadocentenopleiding. Daarnaast volgde ze de volgende workshops, cursussen en opleidingen:

  • Cursus kinderyoga bij Peggy Schollaert
  • Verschillende workshops yin yoga, o.a. bij Melanie Poldervaart (Happy with Yoga), Loes Chris Mackenzie en Denissa Massa (Yogapoint)
  • Verschillende workshops kundalini yoga, o.a. bij Kim Bakker (Yogapoint), Goedele Leyssen (bekend van Balans, Mindfood) en Marjet van der Linde (You Yoga)
  • Verschillende workshops Iyengar yoga, o.a. bij Annabel Garriga en Jon Doppen (Yogapoint)
  • Stilteweekend in het Dominicanenklooster in Huissen
  • Meditatiecursus in het Dharmatoevlucht Boedhistische Stadstempel en het Meditatiecentrum
  • Docentenopleiding voor Hatha Yoga bij YogaPoint in Utrecht
  • Cursus ‘Flow in je les’ voor Ashtanga, power en vinyasa yoga bij Loes Chris Mackenzie
  • Wekelijkse lessen bij Bianca Visser

Spirit of Yoga is er voor iedereen die kennis wil maken met yoga en het effect van yoga op lichaam en geest. Bianca en de andere yogadocenten helpen je graag bij het ontdekken en verleggen van je grenzen, bij het terugvinden van de balans in je leven. Heb je interesse in een gratis proefles of wil je meer weten over Spirit of Yoga? Neem dan gerust contact op.

Ben je benieuwd naar ervaringen van anderen? Bekijk de ervaringen van tevreden klanten of ontdek hoe we beoordeeld worden op onze Facebook-pagina!

Allard Muller

Allard heeft jaren lang lessen gevolgd bij Spirit of Yoga en is uiteindelijk zelf ook les gaan geven.Allard is opgeleid tot Vinyasa docent, maar hij vindt het belangrijk om tijdens de les de flow af en toe te onderbrekenvoor wat mindfulness en bewuste rust. Rust geeft ruimte in yoga. Ruimte in je lichaam, maar zeker ook ruimte voor gevoel en rust in je hoofd. Iets waar we allemaal gebaat bij zijn, maar doorgaans weinig aandacht aan willen besteden.Allard geeft ook yoga aan de mannen en vrouwen van de Marechaussee en de Landmacht op een kazerne in Apeldoorn. Het ministerie van defensie heeft yoga sinds kort omarmd als tegenhanger van stress en trauma. Voor deze doelgroep ligt de grootste uitdaging in het leren aanvoelen en respecteren van persoonlijke grenzen in plaats van ze te willen doorbreken of negeren, weet ook Allard uit eigen ervaring. Mindful vinyasa kan hier enorm in ondersteunen. Aanvoelen wat goed voor jou is, of rustig door ademen wanneer je stress ervaart bijvoorbeeld. Allemaal lessen die je ook meeneemt buiten de mat.

link naar de website van Allard http://www.yogakat.nl

 

 

 

 

We hebben nog meer docenten, over hen komt hier binnenkort ook meer informatie

Sebastiaan Amsen

Merith van Otterloo

Danielle Visser

 

VOORDELEN VAN YOGA

1. Versterkte kracht

Bij yoga asanas (houdingen) wordt elke spier in het lichaam gebruikt, waardoor lichamelijke kracht toeneemt van top tot teen. Daarnaast versoepelt yoga de stramme spieren in het lichaam.

2. Verbeterde ademhaling

Yoga leert mensen trager en dieper adem te halen. Dit leidt tot een betere longfunctie en het lichaam wordt erdoor aangespoord om te ontspannen. Zodoende verhoogt de hoeveelheid zuurstof die door het lichaam wordt opgenomen.

3. Stress vermindering

Yoga beperkt de fysieke invloed van stress op het lichaam. Dankzij de ontspannende werking van yoga zal er zich een daling van het stresshormoon cortisol plaatsvinden in het lichaam. Bijkomende voordelen voor het lichaam zijn een verlaging van de bloeddruk en het hartritme, een verbeterde spijsvertering en een verhoogde immuniteit. Verder verzacht yoga symptomen van angst, depressie, vermoeidheid, astma en slapeloosheid.

4. Lenigheid

Naast het verlichten van pijn, verbetert yoga ook de lenigheid en beweeglijkheid van het lichaam. Tijdens hun eerste les yoga kunnen velen hun tenen nog niet aanraken met gestrekte armen. Beetje bij beetje begint men echter de juiste spieren te gebruiken. Na een tijdje zullen de ligamenten, pezen en spieren verlengen, waardoor het lichaam meer verschillende poses kan aannemen. Daarbovenop resulteert het beoefenen van yoga tot een betere lichaamshouding, wat op zijn beurt leidt tot het verzachten van nek-en spierklachten.

5. Gewichtsverlies

Yoga (zelfs de minder intense variaties) helpt het lichaamsgewicht op peil te houden. Dankzij calorieverbranding en stressvermindering, spoort yoga ook aan tot gezonder eten en leidt het tot een gevoel van lichamelijk welzijn en zelfvertrouwen.

6. Pijnverlichting

Nog een voordeel van het beoefenen van yoga is dat het pijn kan verzachten. Studies hebben aangetoond dat het uitoefenen van yoga asanas (houdingen) en meditatie, of een combinatie van beide, de pijn verlicht van zowel kankerpatiënten, MS-patiënten, personen met auto-immuunziekten en een hoge bloeddruk, als van mensen met rug-en nekklachten en andere kwalen. Volgens sommige yogi helpt yoga zelfs bij het verwerken van emotionele pijn.

7. Verbeterde bloedcirculatie

Yoga verbetert de werking van de bloedsomloop. Als gevolg van de verschillende asanas kan zuurstofrijk bloed de cellen van het lichaam beter bereiken.

8. Cardiovasculaire training

Zelfs lichte yoga oefeningen hebben cardiovasculaire voordelen. Ze verlagen het hartritme, verhogen het uithoudingsvermogen en verbeteren de zuurstofopname.

9. Innerlijke rust

Dankzij de meditatieve aspecten van yoga plaatst de mens zich een op meer bevredigende spirituele manier in het leven. Velen die yoga beoefenen omwille van andere redenen hebben gezegd dat dit de hoofdreden is waarom yoga een essentieel deel van hun leven is geworden.

10. Focus op het heden

Yoga helpt ons te concentreren op het heden en creëert een goede balans tussen lichaam een geest. Daarbovenop leidt yoga tot betere concentratie, coördinatie, reactiesnelheid en een optimaal geheugen.

 

 

 

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen om een proefles te volgen?

Vul het formulier in of stuur een mailtje naar info@spiritofyoga.nl om je voor een proefles aan te melden. Echter is dit niet per se noodzakelijk, je mag ook gewoon komen. Kies een les uit het rooster die je graag wilt volgen en kom naar de studio. (Voor de hangmatyoga moet je je wel even opgeven).

Ik heb nog nooit aan yoga gedaan. Welke les moet ik kiezen?

De vinyasa yogalessen zijn voor iedereen geschikt en staan veel aangeboden op het rooster. Je doet op je eigen intensiteit mee. Wil je echt wat rustiger aan doen, kom dan naar de les op dinsdagochtend of vrijdagavond hatha yoga. Deze wordt gegeven als 55+ les, maar heb je beperkingen of wil je wat rustiger aan doen, dan mag je altijd naar deze les komen. De easy flow yoga is wat rustiger in tempo. Bij lesinformatie vind je meer informatie over de verschillende lessen, zoals yin yoga, aerial yoga en hatha yoga. Je zit trouwens nooit vast aan één bepaalde les of dag, bij Spirit of Yoga mag je elke week een andere les doen of een andere dag uitkiezen. Vanaf 1 mei zijn er ook hot yoga lessen, kijk voor meer info bij lesinformatie.

Moet je lenig zijn voor yoga?

Nee hoor, je hoeft helemaal niet lenig te zijn om yoga te beoefenen. Je wordt vanzelf soepeler als je regelmatig yoga beoefent.

Wat moet ik aan?

Kies kledingstukken die makkelijk zitten, waarin je je prettig kunt bewegen en die rekbaar zijn. Er is tegenwoordig ook speciale yogakleding te koop, maar die hoef je niet per se te hebben. Neem eventueel een paar sokken en een trui of vest mee voor tijdens de ontspanning. In de studio zijn dekens aanwezig die je mag gebruiken. Vermijd het dragen van een te sterke parfum, dit is beter voor je ademhaling maar ook voor je mede-beoefenaars. Deodorant is natuurlijk prima. En… yoga doe je op je blote voeten.

Wat moet ik verder nog meenemen?

Sommigen vinden het fijn om een eigen mat mee te nemen, maar je kunt ook de matten in de studio gebruiken. Deze matten worden na de les afgenomen met een speciaal ontsmettingsmiddel, zodat de mat weer schoon is voor de volgende gebruiker. Alle andere materialen die we tijdens de les gebruiken zijn aanwezig in de studio; blokken, kussentjes, riemen, dekens, etc. Het is ook aan te raden een handdoek mee te nemen, want er wordt weleens gezweet tijdens een yogales.

Hoe zit het met drinken en eten?

Tijdens de les raden we je aan om niet te drinken omdat dat je lichaam afkoelt. En dat is juist niet de bedoeling. Ook is het voor de doorstroming van energie beter om niet te drinken. Maar natuurlijk verbieden we het niet. Het beste is om een half uur van tevoren niet meer te drinken en twee uur van tevoren geen zware maaltijden meer te nuttigen, wil je het optimale effect van yoga ervaren.

Moet ik me inschrijven voor elke les of kan ik gewoon komen wanneer ik wil?

We werken met een drop-in systeem, dus je hoeft je niet op te geven of aan te melden van tevoren. (Voor de hangmatyoga moet je je wel even opgeven).

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

Voor abonnementen wordt gebruik gemaakt van een automatische incasso.

Zijn er regels voor stilte en rust in de studio?

Stilte bevordert de innerlijke rust. Schakel je mobiele telefoon daarom uit in de studio. Probeer zachtjes te zijn voor en na de les, in verband met de lessen die dan bezig zijn. Loop als je binnenkomt zachtjes de trap op of doe je schoenen even uit beneden.

Wat gebeurt er als ik niet op tijd kom?

Probeer altijd op tijd te komen, het liefst 5 minuten van tevoren. Zo kunnen we elke les in rust en stilte beginnen. Het is erg vervelend als je tijdens de les binnenkomt. Niet alleen voor jezelf, maar zeker ook voor de docent en je medeyogi’s en yogini’s.

Ik heb geen ervaring met yoga. Kan ik toch deelnemen?

Alle lessen zijn (ook) geschikt voor beginners. Je moet ergens beginnen! De docent houdt alles in de gaten en geeft je opties als een houding lastig blijkt te zijn. Doe wat je kunt en ga niet over je grenzen heen. Het is zeker in het begin aan te raden om af en toe een rusthouding aan te nemen als het je te zwaar wordt.

Zijn de lessen geschikt voor mensen met meer ervaring?

Zeker! Tijdens de lessen worden er ook opties aangeboden voor mensen die meer uitdaging willen en meer ervaring hebben, of gewoon dieper in een houding kunnen. De gewone vinyasa yoga en de intensieve vinyasalessen zijn dan het meest geschikt.

Ik krijg hoofdpijn of word misselijk tijdens of na de les, is dat normaal?

Ja, dat kan. Tijdens de yogahoudingen komen er afvalstoffen vrij in je spieren en gewrichten die tijdelijk voor hoofdpijn of misselijkheid kunnen zorgen. Na verloop van tijd gaat dit vanzelf over. Heb hiermee geduld, er gebeurt immers een hoop in je lichaam.

Hoe vaak moet ik aan yoga doen voor een optimaal resultaat?

Hoe vaker je aan yoga doet, hoe groter het resultaat. Maar één keer per week kan al veel bijdragen aan een betere fysieke en geestelijke gezondheid. Uit onderzoek is gebleken dat je bij minimaal drie keer per week yoga het meest optimale resultaat bereikt. Meestal is na twee maanden al verschil te merken.

Wat houdt onbeperkt yoga in?

Bij een onbeperkt abonnement mag je zelf weten wanneer je komt en hoe vaak je wilt komen.

Kan ik een proefles doen?

Ja, voor je eerste proefles betaal je € 10,00 en de tweede les is gratis. Voor de zwangerschapsyoga geldt dat de eerste les gratis is.

Is er een opzegtermijn?

Ja, we hanteren een opzegtermijn van een maand. Opzeggen doe je door een mail te sturen naar info@spiritofyoga.nl.

Kan ik geld terugkrijgen als ik geen gebruik meer maak van mijn lidmaatschap?

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Tevens geven we geen geld terug als men de voorwaarden niet heeft gelezen of deze schendt.

Hoe kan ik het beste luisteren naar mezelf?

Onthoud dat het gaat om jouw practice en jouw lichaam. Wees je bewust van je eigen kunnen en heb geduld. Probeer de balans te vinden tussen je ambitie en je enthousiasme. Wees lief voor jezelf! Luister naar je lichaam, ken je grenzen en accepteer deze.

Staat je vraag er niet tussen?

Stuur dan een mailtje naar info@spiritofyoga.nl.

Aanvragen

Bij Spirit of Yoga ben je van harte welkom om te ontdekken welke yogasoort het beste bij je past.

Je kunt deelnemen aan de volgende lessen:
  • Vinyasa flow yoga
  • Vinyasa yin yoga
  • Hot yoga (vanaf februari )
  • Easy Yoga (ook 55+ kan hieraan deelnemen)
  • Aerial yoga
  • Power yoga (intensieve yoga)
  • Hatha yoga
  • Yin yoga
  • Zwangerschapsyoga

INSCHRIJVEN

  • Email sturen

    Of gebruik het onderstaande formulier: